poniedziałek, 12 września 2016

Kotlety/burgery z cieciorki i kaszy jaglanej

"Naszło mnie" na kotleta!
Uwielbiam dania jednogarnkowe typu: leczo, warzywa na patelnie, sos chiński itp. w zestawie z kaszą, ryżem lub makaronem. Są łatwe w przyrządzeniu, nie są pracochłonne ale bardzo smaczne. Jednakże przychodzi dzień, kiedy kubki smakowe chcą czegoś innego. Moje zapragnęły zwykłego pospolitego kotleta z ziemniakami i surówką. Do tej pory, podczas mojej trzymiesięcznej diety robiłam a`la kotlety 4 razy, ale żaden nie wyszedł mi tak zbliżony smakiem do mięsa. Poszperałam trochę w sieci w poszukiwaniu przepisu na pastę humus i całkiem przypadkiem dowiedziałam się o istnieniu Falafel czyli kotletów z ciecierzycy smażonych w głębokim oleju. Takich nie chciałam ale podsunęły mi pomysł na moje własne burgery. Czerpiąc z wcześniejszych doświadczeń, dodałam dwa do jednego i wyszedł mi cudowny przepis. Genialne pieczone kotleciki. Z wierzchu chrupiące, w środku mięciutkie, aromatyczne, do złudzenia przypominają prawdziwe - tylko, że lepsze i zdrowsze! ;) Uwielbiam. Poczęstowałam męża a`la hamburgerem w kanapce z sałatą i pomidorem. Nie narzekał! Co prawda był głodny. Ale zjadł! A to musi coś znaczyć, bo on jest na prawdę, wyjątkowo mięsożerny. Spróbujcie sami!

Składniki:   
- 1 torebka kaszy jaglanej,
- 1 szklanka ugotowanej/rozgotowanej ciecierzycy,
- 4 suszone pomidory z zalewy,
- kukurydza konserwowa (ok. 2 garstki),
- 3 łyżki bułki tartej,
- 1 mała cebula,
- 1 duży ząbek czosnku,
- przyprawa do Kebaba/Gyrosa firmy Prymat.



Sposób przygotowania:
Kaszę jaglaną ugotować. Cebulę z czosnkiem poszatkować i zeszklić na patelni. Pomidorki pokroić drobno i zmiksować z cieciorką i garstką kukurydzy. Następnie wrzucić do dużej miski. Połączyć z kaszą, cebulką, bułką tartą i pozostałą kukurydzą. Przyprawić i dokładnie wymieszać - najlepiej ręką. Uformować spore kulki i spłaszczyć jak kotleta mielonego. Rozłożyć na blaszce wysmarowanej olejem. Można udekorować nasionami sezamu, lub/i pestkami słonecznika, dyni. Piec w temp. 200 st. przez 40 min. Po 20 min. obrócić na drugą stronę. Serwujemy w roli kotleta - z ziemniakami i surówką, lub w bułce z ulubionymi dodatkami (np.pomidor, sałata) - w roli burgera.
Smacznego.

  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz