sobota, 23 lipca 2016

Pasta kanapkowa z Avocado


Dzisiaj zajadałam się przepyszną pastą z Avocado. Przeleżało u mnie prawie tydzień aby dojrzeć i zrobić się miękkie, bo wiem tylko takie swobodnie rozgniata się widelcem. No dobra - był jeszcze jeden powód jego leżakowania. Szczerze, to nigdy nie przepadałam za tym owocem ale przepis ten chodził za mną już od dłuższego czasu. I chęć na smarowidło do chleba również. Dlatego przełamałam się i w końcu zrobiłam. Teraz żałuje, że tak długo zwlekałam. Wyszła wyśmienita.


 Smakowała nawet mojemu mięsożernemu mężowi, więc Wam też powinna. Łatwa i szybka w wykonaniu. Podane składniki wystarczą na przygotowanie jednej połowy Avocado. Potrzebujemy jedynie:
- 1/2 dojrzałego Avocado,
- sok z cytryny,
- 3 rzodkiewki,
- 1 ogórek gruntowy,
- szczypiorek,
- sól, pieprz.
Avocado kroimy na połowę (dookoła), przekręcamy, oddzielamy połowy, wyciągamy pestkę. wyciągamy łyżką miąższ i rozgniatamy go widelcem. Dwie rzodkiewki kroimy w drobna kostkę, trzecią w plasterki do dekoracji. Ogórka obieramy ze skórki, także drobno kroimy. Szczypiorek siekamy w poprzek. Wszystko łączymy, polewamy sokiem z cytryny, doprawiamy solą, pieprzem i mieszamy. Gotową pastą przekładamy pełnoziarniste pieczywo. Wierzch kanapki dekorujemy szczypiorkiem lub koperkiem i plasterkami rzodkiewki. Palce lizać.
Smacznego!
  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz