sobota, 8 października 2016

Domowa Nutella (daktylowo-czekoladowa)


Coraz więcej i coraz częściej słyszymy lub czytamy o fajnych alternatywach dla pospolitych słodyczy. I chodź nie jemy ich codziennie, warto zastąpić ten (w niczym nie potrzebny naszemu organizmowi) cukier, zdrową przekąską. Za pewnie nie raz to czytała/eś? Ale skoro rzeczy tak powszechne i ogólnie dostępne są na wyciągnięcie ręki, czemu nie skorzystać? Nic nie tracisz, możesz jedynie zyskać: całkiem niezły smak i dobre zdrowie. O domowej nutelli pisał już nie jeden bloger, więc oryginalnością nie zabłysnę. Zafascynowana jednak smakiem tego extra kremu stałam się jego fanką i po prostu musiałam zamieścić ten przepis. Czasem dopada mnie szalona chęć na "coś słodkiego". Przypomina mi się wtedy moja mama. W chwilach słabości powtarza: "zjadłabym chyba wszystko, co się nie rusza i na drzewo nie ucieka!" Zabawne, bo weganizm świetnie do tego zdania pasuje ;). I mój krem czekoladowy również :) A proporcje, których użyłam dają idealną konsystencję i gwarantują smak, do którego z chęcią wrócisz. Używam jako dodatek do owsianki, ciast i ciasteczek, smaruję tosta, naleśnika, wyjadam palcem ze słoika... Zastosowań nie ma końca. I oczywiście jest 100 razy bardziej przyjazny odżywczo. Bez cukru i sztucznych konserwantów. Dodatkowo skromna lista składników i łatwość wykonania zachęca do wykonania. Polecam każdemu łasuchowi małemu i większemu!
Z podanych składników powstaje taki malutki słoiczek.


Składniki:
- 100g daktyli,
- 2 łyżki kakao,
- 5 łyżek mleka roślinnego,
opcjonalnie dla uzyskania orzechowo-czekoladowego smaku możemy dołożyć łyżkę masła orzechowego.
Sposób przygotowania:
Daktyle wrzucamy do wysokiego naczynia, zalewamy wrzątkiem do ich poziomu. Czekamy 20 min. Zlewamy wodę. Usuwamy ewentualne pestki. Dodajemy kakao i mleko. Blend-ujemy do uzyskania gładkiej konsystencji i gotowe.
Ponieważ wielkość daktyli i "kopiastość" łyżek może się różnić, należy dostosować ilość mleka do pożądanej konsystencji.
Smacznego!


P.S Olek jeszcze nie próbował ale już widać zainteresowanie ;)    

3 komentarze:

  1. Zapowiada się smakowicie :-) My jadamy taką a'la Nutelle zrobioną ze śliwek węgierek z gorzką czekoladą :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Może skorzystam :)
    carolineworld123.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń