niedziela, 2 października 2016

"Koko-szanki" Kokosanki jaglane


Pyszne i zdrowe kokosanki bez cukru. Prosty i szybki sposób na coś słodkiego, a takie właśnie targa mną ostatnio dość często. Dlatego zaczęłam troszkę eksperymentować ze słodkościami - ale takimi bez wyrzutów sumienia! Nie dawno zostałam szczęśliwą posiadaczką syropu klonowego czyli skoncentrowanego zastępnika pospolitego cukru. Sama nie wiem czemu dopiero teraz? Do tej pory używałam daktyli lub innych (suszonych) owoców. Jednak w niektórych wypiekach brakowało mi innego rodzaju słodyczy. Syrop klonowy okazał się strzałem w dziesiątkę! I tak "koko-szanki" otwierają moją przygodę z tym fantastycznym syropem. Z całego serca proponuję wykonać podwójną porcję. Są tak pyszne, że znikają w mgnieniu oka! ;)
Składniki:
-100 g suchej kaszy jaglanej,
- 0,5 szkl. mleka roślinnego (u mnie sojowe),
- 1,5 szkl. wody,
- 0,5 szkl. wiórków kokosowych,
- 0,5 szkl. suszonych owoców (żurawina, rodzynki, daktyle..),
- 1 łyżka masła orzechowego,
- 1 łyżka syropu klonowego lub z agawy,
- opcjonalnie
                      *kilka kropel olejku waniliowego,
                      * łyżka poszatkowanych dowolnych orzechów,
                      * łyżeczka oleju kokosowego.
Sposób przygotowania:
Kaszę gotujemy w wodzie z mlekiem i suszonymi owocami. Gdy kasza całkowicie wchłonie płyn zestawiamy z ognia. Dodajemy pozostałe składki i dokładnie mieszamy. Formujemy niewielkie (wielkości łyżeczki do herbaty) luźne kokosanki i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub folią aluminiową. Ściółkę smarujemy odrobiną oleju aby nie przywarły. Pieczemy w temp. 200st. około 20 min. do zarumienia. Gotowe. Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. Zapisałam sobie Twój przepis, w wolnej chwili wypróbuję na pewno.
    Jestem ogromnym zwolennikiem kaszy jaglanej (o czym pisałam na blogu http://sandrabyla.blogspot.com/2014/10/kasza-jaglana-naturalny-antybiotyk-i.html), niestety do tej pory jadanej głównie "na słono" - w zupach, ale nic straconego, od jakiegoś już czasu planuję zrobić coś "na słodko" z kaszą jaglaną i Twój przepis będzie dla mnie dodatkową zachętą :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze sie, ze moj przepis wpadl Ci w oko;) Ja rowniez cenie sobie kasze jaglana za jej wlasciwosci (nieomieszkam zajzec do Ciebie) ale rowniez za smak! Uzywam na slono i na slodko. Niedawno wrzucilam tez przepis na szarlorke- polecam. A po Twoim komentarzu z pewnoscia zamieszcze wiecej przepisow z Krolowa kasz w roli glownej! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń