środa, 31 sierpnia 2016

Danie Chińskie z sosem słodko-kwaśnym


Dziś międzynarodowy dzień bloga. Nie zawsze jest czas na nowe posty przy małym dziecku - dom, rodzina, obowiązki. Chciałabym jednak zdradzić, że mam sporo materiałów, zdjęć do autorskich przepisów i mnóstwo pomysłów na nowe posty - trudniej jednak z ich realizacją. Ale obiecuję, że postaram się o regularne wpisy. Natomiast dziś na pewno nie obędzie się bez wpisu!
Danie Chińskie to jedno z moich ulubionych. Był taki czas, że mogłam je jeść niemalże codziennie. Wcześniej kiedy jeszcze jadłam mięso, łączyłam gotowy sos z piersią z kurcząt. Dziś zajadam się nim w pierwotnej wersji i smakuje mi tak samo dobrze.
Składniki: 
- 1 cebula,
- duża marchewka,
- 4 plastry ananasa,
- 0,5 szkl. soku z ananasa,
- 1/2 dowolnej świeżej papryki,
- 1 łyżka przecieru pomidorowego,
- 1 łyżeczka octu spożywczego,
- sól,
- pieprz,
- 1 łyżeczka oleju rzepakowego,
- 2 saszetki ryżu brązowego.

Sposób przygotowania:
Cebulę kroję w kostkę i obsmażam na 1 łyżeczce oleju rzepakowego. marchew obieram i kroję w cienkie słupki, dodaję do cebuli. Zalewam woda i duszę parę minut. Kroję paprykę i ananasa. Łączę z cebulą i marchewką, wlewam sok, ocet, dodaję przecier i przyprawiam do smaku. Jeszcze chwilę duszę. Wszystko podaję z brązowym ryżem i dekoruję natką pietruszki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz